dermatolog Habrat

Lipoliza iniekcyjna – modelowanie podbródka, likwidacja cellulitu, modelowanie ciała (brzuch, uda, biodra)

Lipoliza jest to nowoczesna metoda polegającą na nieoperacyjnym usunięciu miejscowo nagromadzonej tkanki tłuszczowej w określonych okolicach ciała.

W celu wymodelowania sylwetki i twarzy stosuje się w tym zabiegu  preparaty zawierające fosfatydylocholinę. Zaleca się ten zabieg  głównie osobom  z niewielkim, występującym miejscowo, nadmiarem tkanki tłuszczowej.

Preparat (fosfatydylocholina uzyskana z soi) podawany jest bezpośrednio do tkanki tłuszczowej za pomocą wstrzyknięć. Lek po podaniu przenika przez błony komórkowe do ich wnętrza i powoduje rozerwanie struktury błon i rozpad trójglicerydów. Następnie wraz z lipoproteidami jest transportowany do wątroby, gdzie tłuszcze są rozkładane, a następnie  wydalane z organizmu.

Wskazania:

• podwójny podbródek
  • nadmiar tkanki tłuszczowej na brzuchu, pośladkach, udach, biodrach

Przebieg zabiegu:

• dokładne ustalenie okolicy ciała która ma być poddana korekcji
  • posmarowanie ustalonych okolic maścią znieczulajacą
  • podanie preparatu w ściśle ustalonej przez lekarza dawce, bezpośrednio do tkanki tłuszczowej

Czas trwania zabiegu: od 30 minut do 1 godziny w zależności od okolicy poddanej zabiegowi.

Liczba zabiegów koniecznych do przeprowadzenia zależy od grubości tkanki tłuszczowej w miejscu, z którego pragniemy ją usunąć. W celu uzyskania najlepszych rezultatów zaleca się powtarzać lipolizę 2-4 razy co 4-6 tygodni.

Redukcja tkanki tłuszczowej następuje po około trzech tygodniach od zabiegu (na ogół jest to utrata około 2-4 cm w obwodzie).

Przeciwwskazania do zabiegu:

• ciąża i karmienie piersią
  • infekcje skóry w miejscach, w których miałby zostać przeprowadzony zabieg
  • choroby autoimmunologiczne
  • nadmierna otyłość
  • ciężkie choroby nerek i wątroby
  • choroby związane z krzepliwością krwi
  • padaczka
  • alergia na któryś ze składników podawanych w czasie lipolizy

Objawy po zabiegu (kilka dni po):

• przejściowe zaczerwienienie
  • obrzęk
  • uczucie dyskomfortu
  • niewielki ból
  • możliwe zasinienie
  • niezwykle rzadko wzrost potliwości, uczucie bycia chorym, krwawienia, biegunka oraz powstanie zgrubień

Zabieg jest praktycznie niebolesny (wystarcza znieczulenie miejscowe w trakcie zabiegu) zaś po zabiegu można wrócić do codziennych obowiązków.

Zabieg ten może być wykonywany jedynie przez przeszkolonego lekarza.